Fortfarande förkyld :(!

Och hemma. Istället för att plåga mig iväg på jobbet igår och idag så stannade jag hemma, kom på att det kanske var bättre att ta hand om sig själv. Det är ju jobbigt när man jobbar på fötterna hela dagarna, det hade ju varit annorlunda om man suttit halva dan iaf men näpp. Sen är det ju inte världens mysigaste med restaurangpersonal som knappt hinner andas innan de måste snyta sig igen osv. Så jag stannade hemma och vilar.

Igår soffan istort sett hela dagen, en snabb (såg att det tog 18min) ner på affärn och köpte halstabletter och sen tvättade jag nog nån tvätt. Idag ska jag förutom vila tvinga mig iväg till ett sjukhus utanför stan med sonen som har tid för uppföljning av medicinen mm. Ska även be om nytt läkarintyg samt nämna hans stora omotivering mm. Spännande kanske? Jobbigt oxå, nervös av nån lustig anledning plus att jag hellre skulle ligga på soffan och vila då förstås. Men vi ska ju bara åka buss så det är samtidigt lungt.

Måste snipa förbi och köpa fler läkerol på vägen hem för de går som smör i solsken just nu. Det är då absolut på rätt väg och det är ju bara en förkylning. Snart frisk igen :D. Skulle gjort nya naglar i lördags, byta tippar osv men det har jag förstås inte orkat än, det får bli en senare uppgift. Nä nu ska jag fixa det sista bussen går strax. Häpp………….

Lämna en kommentar